Retur og angrerett

Retur og angrerett

Ønsker du å bruke angrerett og returnere ditt kjøp er det angrerettloven som gjelder.
Hvis du ikke er fornøyd med ditt kjøp har du ubetinget angrerett innen 14 dager.

Kontakt oss først på post@poie.no om du ønsker å benytte deg av angrerett og returnering.
Angrerettsskjema er vedlagt i din ordre / kjøpsbekreftelse. Du finner også angreskjema her.

Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen. Kjøper kan undersøke varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

  • Vi anbefaler å vise god omsorg for varen og originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake.
  • All original innhold og produktemballasje må være intakt. Vær oppmerksom på at det er du som kunde som er ansvarlig for at produktet er forsvarlig pakket.

Utdrag fra angrerettloven:

  • Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe.
  • Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettsskjema, e-post)
  • Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt

 

Reklamasjon

  • Vi følger norsk kjøpslov med 2-års reklamasjon på produkter kjøpt hos oss
  •  

    Skulle du være uheldig å motta et produkt som har feil eller mangler vil vi selvfølgelig ordne opp. Kontakt oss først per telefon eller e-post før du returnerer ditt produkt.

    Tlf: 70 15 33 20
    E-post post@poie.no 

    Returadresse: Kanalvegen 17, 6010 Ålesund

    Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjonen). Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

    Garanti

    Produsenter opererer med forskjellig garanti på sine produkter, dette kan leses på produsentens nettside. Enkelte produsenter tilbyr utvidet garanti på sine produkter ved registrering på deres nettsider.